Doorgaan naar hoofdcontent

Verslagje

Hallo iedereen die de website leest van Amber. Ik ben Ursula, Amber’s moeder. Ik bemoei me nooit met de site(ik heb er geen verstand van) maar lees wel altijd wat haar vader er op zet en de reacties van jullie. Vandaag zag ik dat er sinds 7 november 2007 niets meer was geschreven. Het is ook moeilijk om wat te schrijven als het goed gaat, maar je kan er natuurlijk ook niet alleen maar ellende opzetten. Dus hier een “kort verslagje” van de afgelopen 3 maanden.

Het gaat goed met onze Amber(tje). De afgelopen paar keer ben ik met haar mee geweest en de nefro was heel erg tevreden. Het creat schommelt rond de 160 en dat vind de dokter prima. Het heeft echt te maken met het creat van de donornier. Zoals Michel eerder schreef kan de nier niet goed tegen de medicijnen die er voor zorgen dat er geen afstoting komt en dan met name de prograft dus dat wordt langzaam afgebouwd. De cellcept wordt langzaam verhoogd zodat er op een gegeven moment geen prograft meer nodig is. Dat kan nog wel even duren maar het is de toekomst.

Amber mocht nog steeds iets doen voor het nierjubileum. Ze had de Apenheul uitgezocht maar die apen waren in november al begonnen aan hun winterslaap. Dus dat ging niet door dan maar wat anders verzinnen. Naar de musical!. In januari kreeg ik via mijn werk een geweldige aanbieding om naar Tarzan te gaan in Scheveningen. Nou zijn wij met ze tweetjes helemaal maf van musicals maar pa niet. Maar dat maakt niet uit we zijn dus samen naar Scheveningen geweest op de 6de rij in de zaal. Geweldig.

Even terugkomen op de Apenheul. De 4 brugklassen bij Amber op school deden mee aan een project voor de oerang-oetan op Sumatra. Het was de bedoeling dat je vierkante meters grond voor 3 euro per stuk ging “verkopen”. Als aandenken kreeg de koper dan een uit hout gesneden aapje. Ja ik hoor jullie denken dat hebben ze gemaakt van die bomen waarin die apen heen en weer slingeren en volgens mij was dat ook zo. Maar goed Amber is als 2de geëindigd met de verkoop van 38 vierkante meters en mag dus op 16 juni 2008 mee met een VIP-dag naar De Apenheul.

Het eerst volgende bezoek aan het AMC is gelukkig pas op 4 maart. Dit keer mocht ze 6 hele weken wegblijven. Dat is een mijlpaal. Voor het eerst ook even het gevoel dat het ons leven niet meer beheerst. Amber komt hierdoor ook in een normaal ritme en wij ook. Ze geniet nog elke week van het paardrijden. Hoewel ik een echte dierenvriend ben hoeven die stinkende knollen van mij niet echt. Maar goed je hebt nu eenmaal alles over voor je kind.

Nou dat was het verslag(je). Volgende keer is Michel aan de beurt of misschien wil Amber zelf eens vertellen hoe het met haar gaat.

Groetjes Ursula

Reacties

Anoniem zei…
Goh leuk om eens iets anders te lezen... fijn dat het zo goed gaat!

Groetjes Barbara
Anoniem zei…
Hoi Ursula,
Ik wist niet dat jij ook zo goed kon schrijven.
Gelukkig blijft het goed gaan met Amber, dus we blijven duimen voor haar.

Groetjes Joop & Elly
Anoniem zei…
wauww wat fantastisch dat het met Amber zo goed gaat!
Vooral zo blijven doorgaan!

Populaire posts van deze blog

Weer ziek

2 dagen school gehad 2 dagen paard gereden,Ik had r op de bus gezet vanmorgen voor school, ze moest er eerder zijn om dr pta toets in te halen. Juf niet op school..kind weer 3 kwartier voor niks op school !@#$%!!!. En vanmorgen even voor 10 gingen de alarmbellen al weer af. Spugen pijn in d'r keel misselijk koorts...Zelfstandig naar oma gegaan en daar haar opgehaald, Ziekenhuis al gebeld en ze kon meteen weer komen. Weer alle testen bloed, mexicaanse griep test.. afijn de hele dag daar gezeten. Gelukkig houd ze nu nog wel haar drinken binnen. Maar dr medicijnen voor vanavond nog, hopen dat ze die er in houd. Haar bed staat iig al klaar in het AMC. Morgen hoor ik weer de uitslagen. Ze slaapt al de hele middag. Wel moet er weer gestart worden met Tamiflu.. afwachten weer.. UPDATE 17 November Amber is toch opgenomen gisteravond om 12 uur. Dr linkerhand kapotgeprikt voor infuus door niet luisterende dokter, 2e dokter (neonatologie) had m in 1 keer.. sommige dokters moeten gewoon eens

@home

Eindelijk weer thuis. Alles weer afgekoppeld. Amber is nu lekker aan het bijtrekken van die dagen.. ik ook want t zuigt je leeg. Effe 2 daagjes bijtrekken en dan wil ze toch weer naar de paarden. Ze mag van de artsen gewoon weer naar buiten onder de mensen. Alle waardes waren weer helemaal ok en binnenkort weer terugkomen op haar normale poli afspraak voor alle controles.

Voor Amber gemaakt door Natasja Hensen

Lieve mensen, alles gaat goed met me toppertje. Er valt weinig te melden, ze heeft om de zoveel weken haar controle en ze is met wat medicijnbijstellingen helemaal top. D'r paardje is haar alles en dat geeft haar een bak energie. Natasja Hensen had wat foto's verzameld en daar een filmpje van gemaakt.. top..