Doorgaan naar hoofdcontent

Amber on the run

Amber rent voor kids in balanceVorige week was het kids in balance project bij Amber op school. De hele week hadden ze sportactiviteiten. Het was voor het eerst dat Amber mee ging rennen en zij heeft 4 rondjes gelopen wat goed is voor 2,4 kilometer! Natuurlijk heeft ze niet alles hard gelopen, maar het was wel haar eerste uitdaging na de transplantatie. Super trots zijn we dan ook op haar.

Vandaag was het ook weer de gang naar het ziekenhuis voor Amber. Ursula is meegegaan, ik zat op verplichte cursus :-\ Haar medicijnen zijn aardig verhoogt, zowel de bloedruk als de antibiotica. De Neoral mag gelukkig weer vloeibaar. Uitslagen van het bloed hebben we niet gehad vandaag, dat is dus goed nieuws. Normaal belt dr. Bouts om een uur of half 6, maar vandaag niet! We zullen het vrijdag wel horen als zij belt met de kweekuitslag. Alles gaat op dit moment z'n gangetje en Amber gaat gewoon lekker naar school.

Ik zelf moet volgende week weer voor controle naar de Nefroloog. Het zal een lange zit worden, want daar loopt het altijd gigantisch uit. Dit keer is de controle ook uitgebreider is mij verteld. Ik moet naar een andere Nefroloog omdat de vorige van ziekenhuis is veranderd. Ik ben benieuwd!

Reacties

Anoniem zei…
Wat een prestatie! Ik haal nog geen 500 meter denk ik zelf. Maar ik kan al wel twee hele grote trappen op lopen. En dat vind ik al zo'n verbetering. Ik hoop dat alles zo goed met je blijft gaan.
Heel knap.

Dik
Anoniem zei…
Heerlijk als je weer zo mee kunt doen met de meeste activiteiten. Ziet er erg sportief uit, al zullen de spieren misschien een dag later wel in verzet zijn gekomen, of valt dat wel mee? Hoe oud is Amber eigenlijk? (ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor, maar gewoon een kluns in het schatten van dat soort dingen)
Groet, Mariska
Anoniem zei…
Jullie mogen terecht trots zijn! Super toch?
En succes met je uitgebreide controle.
Michel zei…
Mariska: Amber is 10 jaar en wordt in juni 11.
Ene, je bent geen kluns hoor, de kidzz van tegenwoordig zijn gewoon niet meer in leeftijd te schatten :-)
Anoniem zei…
Hey Michel,
even horen hoe het met jullie is: jouw controle en hoe het Amber vergaat.
Groetjes,
Rudi Wissink

Populaire posts van deze blog

Weer ziek

2 dagen school gehad 2 dagen paard gereden,Ik had r op de bus gezet vanmorgen voor school, ze moest er eerder zijn om dr pta toets in te halen. Juf niet op school..kind weer 3 kwartier voor niks op school !@#$%!!!. En vanmorgen even voor 10 gingen de alarmbellen al weer af. Spugen pijn in d'r keel misselijk koorts...Zelfstandig naar oma gegaan en daar haar opgehaald, Ziekenhuis al gebeld en ze kon meteen weer komen. Weer alle testen bloed, mexicaanse griep test.. afijn de hele dag daar gezeten. Gelukkig houd ze nu nog wel haar drinken binnen. Maar dr medicijnen voor vanavond nog, hopen dat ze die er in houd. Haar bed staat iig al klaar in het AMC. Morgen hoor ik weer de uitslagen. Ze slaapt al de hele middag. Wel moet er weer gestart worden met Tamiflu.. afwachten weer.. UPDATE 17 November Amber is toch opgenomen gisteravond om 12 uur. Dr linkerhand kapotgeprikt voor infuus door niet luisterende dokter, 2e dokter (neonatologie) had m in 1 keer.. sommige dokters moeten gewoon eens

@home

Eindelijk weer thuis. Alles weer afgekoppeld. Amber is nu lekker aan het bijtrekken van die dagen.. ik ook want t zuigt je leeg. Effe 2 daagjes bijtrekken en dan wil ze toch weer naar de paarden. Ze mag van de artsen gewoon weer naar buiten onder de mensen. Alle waardes waren weer helemaal ok en binnenkort weer terugkomen op haar normale poli afspraak voor alle controles.

Voor Amber gemaakt door Natasja Hensen

Lieve mensen, alles gaat goed met me toppertje. Er valt weinig te melden, ze heeft om de zoveel weken haar controle en ze is met wat medicijnbijstellingen helemaal top. D'r paardje is haar alles en dat geeft haar een bak energie. Natasja Hensen had wat foto's verzameld en daar een filmpje van gemaakt.. top..